A keresőoptimalizálásban a kulcsszó kiválasztása is fontos

Egy online bolt tulajdonosa legtöbbet azzal kínlódik az üzlet beindítása után, hogy a megfelelő keresettséget biztosítsa az árult termékeknek. Aki már volt ebben a helyzetben, az tudja, hogy keresőoptimalizálás nélkül semmi esélye sincsen a sikerhez. Ennek egyszerű oka az, hogy teljesen függetlenül a termékek minőségétől, akciós árától, senki nem keresi őket. A felmérések azt bizonyítják, hogy a Google kereső organikus találati listájában megjelenő első három honlapot az összes látogató több mint a 60%-ka választja.

Ez azt bizonyítja, hogy azok a honlapok, melyek a természetes találati lista élére kerülnek, óriási eséllyel versengenek a látogatókért. Persze nem elhanyagolható a többi látogató sem, hiszen minden egyes lehetséges vásárló számít. A keresőoptimalizálás folyamatához választott kulcsszavak havi keresettsége gyakran meghaladja a tízezres nagyságrendet, ennek a 10%-a is jelentős keresettségi gyarapodást idézhet. Ennek azonban az első számú feltétele, hogy a honlap arra a kulcsszóra az elsők közé kerüljön.